ტესტის შეფასების კრიტერიუმები რუსულ ენაში
ქულა | როგორ პასუხობს ნაწერი მოცემულ დავალებას და როგორ არის დაცული გრამატიკულ-ლექსიკური სიზუსტე. თითოეული საკითხი ფასდება 1 ქულით. |
10-9 | ნაწერი ძალიან კარგია, დაშვებულია მხოლოდ 3 შეცდომა.უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში. |
8-7 | ნაწერი კარგია, დაშვებულია 4-6 შეცდომა, უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში. |
6-5 | ნაწერია საშუალოა, დაშვებულია 7-10 შეცდომა.არის შეცდომები მართლწერაში. |
4-3 | ნაწერი სუსტია, მოცემული საკითხების ნახევარზე მეტი შეცდომითაა გაკეთებული. |
2-1 | მხოლოდ რამდენიმე (4-6) სწორი პასუხია, დანარჩენი შეცდომითაა შესრულებული ან საერთოდ გამოტოვებულია. |
0 | არცერთი პასუხი არაა სწორი, ან საერთოდ არ აქვს დაწერილი არაფერი |
უცხო ენის გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულა
|
შეფასების დონეები
|
1–2
|
მოსწავლე იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში, შეიძლება ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსვლელობას, გამოხატავს გაკვეთილის მიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულ დამოკიდებულებას, არ არის ორგანიზებული
|
3–4
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათად იჩენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება, არ არის ორგანიზებული.
|
5–6
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, აქვს ცოდნის ზედაპირული დონე, ცდილობს იყოს მოჩვენებითი აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა არ პასუხობს გაკვეთილის თემას
|
7–8
|
მოსწავლე აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესად ამჟღავნებს წინასწარ მომზადებულობას, პატივს სცემს სხვის აზრსა და მუშაობას, დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსა თუ ჯგუფურ მუშაობაში, თუმცა ვერ ამჟღავნებს მაქსიმალურ პროდუქტიულობას პერიოდული ჩავარდნების გამო.
|
9–10
|
მოსწავლე მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში. დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში დისკუსიისა თუ პრობლემის გადაჭრის დროს, ეხმარებს და პატივს სცემს სხვებს, კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას.
|
რუსული ენის გაკვეთილზე საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
ინფორმაციის მოძიება
კრიტერიუმები
|
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
|
არ ცდილობს ინფორმაციის მოძიებას
|
იყენებს მხოლოდ საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ ერთ საინფორმაციო წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
|
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
|
მასალა ძალიან მწირი და გაუგებარია
|
მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს და ნაწილობრივ იცის შინაარსი
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს და იცის მისი შინაარსი
|
მასალა სრულიად შეესაბამება საკითხს და გააზრებული აქვს მისი შინაარსი
|
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება (ინფორმაციის წყაროების ნუსხა, ცხრილების ან დიაგრამების სახით წარმოდგენა და ა.შ)
|
მასალა საერთოდ არ არის ორგანიზებული
|
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობრივ არის ორგანიზებული
|
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
|
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
|
საერთოდ ვერ აკეთებს ანალიზს
|
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ იყენებს მოძიებულ მასალას
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
|
მაქსიმალურად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მოსწავლის სახელი, გვარი
| ||||||||
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
| |||||||||
კვლევების, ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
| |||||||||
შემოქმედებითი უნარი
| |||||||||
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
| |||||||||
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
| |||||||||
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
| |||||||||
თვალსაჩინოების გამოყენება
| |||||||||
აუდიტორიასთან კონტაქტი
| |||||||||
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადექვატური კითხვა–პასუხები)
| |||||||||
დროის ლიმიტის დაცვა
| |||||||||
ჯამი
|
- მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.
კვლევის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
მოსწავლის სახელი, გვარი
| ||||||||
კვლევის ძირითადი მიზანი
| |||||||||
კვლევის ორგანიზება
| |||||||||
შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა
| |||||||||
ენობრივი გამართულობა
| |||||||||
კვლევის ლოგიკური თანმიმდევრობა
| |||||||||
ილუსტრაციების, თვალსაჩინოების გამოყენება
| |||||||||
მოსაზრების არგუმენტებით და მაგალითებით გამყარება
| |||||||||
დასკვნები
| |||||||||
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადექვატური კითხვა–პასუხები)
| |||||||||
დროის ლიმიტის დაცვა
| |||||||||
ჯამი
|
- მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.
შემაჯამებელი დავალების შეფასება
ქულები
|
შეფასების დონეები შემაჯამებელი დავალებებისთვის
|
კომენტარები
|
1–2
|
| |
3–4
|
| |
5–6
|
| |
7–8
|
| |
9–10
|
|
შეფასების სქემა პრეზენტაციისთვის რუსულ ენაში
შედეგები
|
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
შესავლის გაკეთება
|
არ აქვს გაკეთებული, ან ძალიან მწირია
|
ტრაფარეტული და უინტერესოა
|
არ არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესებისთვის
|
საინტერესოდ არის მოწოდებული
|
მოძიებული აქვს ისეთი დამატებითი მასალა, რომელიც მსმენელების ინტერესს იწვევს
|
თემის წარმოდგენა
|
ძალიან მწირი მასალაა გადმოცემული
|
ლოგიკა დარღვეულია და ბუნდოვანი
|
ნაწილობრივ გასაგებია და განმარტებას მოითხოვს.
|
ლოგიკურად არის აგებული, შეინიშნება მცირე ხარვეზები
|
თემა ლოგიკურადაა აგებული, წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია.
|
საუბარი
|
გაუგებრად ლაპარაკობს
|
დაბნეულია და გაუგებრად ლაპარაკობს
|
ხშირად ჩერდება, იმეორებს ერთსა და იმავეს
|
გამართული და გასაგებია
|
გამართული და გასაგებია, არ ორჭოფობს, საუბრობს დარწმუნებით
|
დასკვნების გაკეთება
|
არ არის გაკეთებული
|
არის მცდელობა
|
გაუმართავი და ულოგიკოა
|
ლოგიკურია, კარგად არის ჩამოყალიბებული
|
ლოგიკური, კარგად ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
არ არის აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
უჭირს აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
პერიოდულად ცდილობს კონტაქტს
|
გრძნობს აუდიტორიის განწყობას და ამყარებს კონტაქტს
|
კარგად ფლობს კომუნიკაციის უნარს
|
თვალსაჩინოების გამოყენება
|
არ იყენებს თვალსაჩინოებას
|
იყენებს მწირად ან შეუსაბამოდ
|
იყენებს მწირად ან შეუსაბამოდ
|
იყენებს თვალსაჩინოებებს (დიაგრამებს ,ცხრილებს) შესაბამისად
|
იყენებს თანამედროვე ტექნოლოგიებს პრეზენტაციისათვის
|
აუდიტორიის კითხვებზე პასუხი
|
ვერ პასუხობს კითხვებს
|
უჭირს პასუხების გაცემა
|
პასუხები არ არის გამართული
|
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
|
ყველა კითხვას პასუხობს
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
შეფასება
|
1–4
|
5–7
|
8–10
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს უჭირს გაგება
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია, ზოგჯერ უყურებს მსმენელს
|
მეტყველებს მკაფიოდ, უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა სადისკუსიო თემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებით და აზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, და იშვიათად, მაგრამ არღვევს დისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით, ჟესტით, ხმით, გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები
|
რუსული ენის გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების სქემა
ფასდება შემდეგი აქტივობები
|
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
საგაკვეთილო პროცესში აქტიურობა, მოსმენის კულტურა, მობილიზება. ეთიკური ნორმების დაცვა
|
პასიურია, გონებადაფანტულია, არ უსმენს მოსაუბრეს, არ იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
პასიურია, გონებადაფანტულია, არ უსმენს მოსაუბრეს, არ იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
გაკვეთილზე ნაწილობრივაა ჩართული, უჭირს ყურადღების კონცენტრირება, იშვიათად უსმენს მოსაუბრეს,ვერ იცავს ეთიკურ ნორმებს.
|
გაკვეთილზე აქტიურია, მატ–ნაკლებად მობილიზებული, კონცენტრირებული, უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
მაქსიმალურად ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში, მობილიზებული, კონცენტრირებული, გულისყურითუსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების ან ინფორმაციის შეჯამების უნარი, ჯგუფში მუშაობა, თანამშრომლობა
|
ვერ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში არ შეაქვს წვლილი,არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ვერ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში პასიურია,არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ნაწილობრივ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში ხანდახან შეაქვს წვლილი, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში ჩაბმულია, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
კარგად ახერხებს შეაჯამოს, გაანალიზოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში შეაქვს მნიშვნელოვანი წვლილი, თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან, არის გამოხატული ლიდერი
|
დისკუსიაში მონაწილეობა. კითხვების დასმა და შეკითხვებზე პასუხი. კამათის წესების დაცვა
|
არ მონაწილეობს დისკუსიაში, ვერ პასუხობს კითხვებს.არ იცავს კამათის წესებს.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები არამიზნობრივი და უშინაარსოა,ვერ იცავს კამათის წესებს.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები ზოგჯერ არამიზნობრივი და უშინაარსოა,ვერ იცავს კამათის წესებს.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები მიზნობრივი და შინაარსიანია. პასუხობს კითხვებს დასაბუთებულად. იცავს კამათის წესებს.
|
აქტიურად მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები ღრმა, მიზნობრივი და შინაარსიანია. პასუხები გამოირჩევა კონკრეტულობით. ყოველთვის იცავს კამათის წესებს.
|
საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა ფაქტებზე და არგუმენტებზე დაყრდნობით. საკითხის კონკრეტულობა
|
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს ფაქტებით და არგუმენტებით. საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია
|
უჭირს საკუთარი მოსაზრების გამყარება ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია.
|
ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას მწირი ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია.
|
ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას კონკრეტულია.
|
კარგად ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას არამხოლოდ ფაქტებითა და არგუმენტებით, არამედ პარალელებითა და ანალიზით. საკითხის დასმისას კონკრეტულია
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ყველა მონაწილეობს დავალების შესრულებაში
|
1
|
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
|
1
|
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ საუბრობენ
|
1
|
ჯგუფის წევრები ართმევენ თავს დავალების შესრულებას
|
1
|
ჯგუფის წევრები პასუხობენ შეკითხვებზე
|
1
|
პრეზენტაციის დროს ავლენენ შემოქმედებითობას
|
1
|
ქმნიან და იყენებენ საჭირო რესურსებს
|
1
|
ჯგუფის წევრები ითვალისწინებენ სხვების გამოცდილებას
|
1
|
არიან კორექტულები სხვა ჯგუფის წარმომადგენლებთან მიმართებაში
|
1
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
1
|
ჯამი
| |
შენიშვნები
|
საშინაო დავალების შეფასება უცხო ენაში
შეფასების კრიტერიუმები
|
2-5
|
6–8
|
9-10
|
მოსწავლე იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
|
მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.
|
მოსწავლე ახერხებს სავარჯიშოს ინსტრუქციების გაგებას.
|
მოსწავლე სრულად იგებს და მიყვება სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.
|
მოსწავლე იგებს თხრობით /ფაქტობრივი მასალის შემცველ ტექსტს
|
მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე სრულად იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად მართავს სასწავლო საქმიანობას/ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან.
|
მოსწავლე ვერ მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
|
მოსწავლე ცდილობს დამოუკიდებლად მართოს სასწავლო საქმიანობა, არ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან.
|
მოსწავლე მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
|
Спасибо
ReplyDelete