შეფასების რუბრიკა რუსულ ენაში

ტესტის შეფასების კრიტერიუმები რუსულ ენაში

ქულა როგორ პასუხობს ნაწერი მოცემულ დავალებას და როგორ არის დაცული გრამატიკულ-ლექსიკური სიზუსტე. თითოეული საკითხი ფასდება 1 ქულით. 
10-9 ნაწერი ძალიან კარგია, დაშვებულია მხოლოდ 3 შეცდომა.უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში.
8-7 ნაწერი კარგია, დაშვებულია  4-6 შეცდომა, უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში.
6-5 ნაწერია საშუალოა, დაშვებულია 7-10 შეცდომა.არის შეცდომები მართლწერაში.
4-3 ნაწერი სუსტია, მოცემული საკითხების ნახევარზე მეტი შეცდომითაა გაკეთებული.
2-1 მხოლოდ რამდენიმე (4-6) სწორი პასუხია, დანარჩენი  შეცდომითაა შესრულებული ან საერთოდ გამოტოვებულია.
0 არცერთი პასუხი არაა სწორი, ან საერთოდ არ აქვს დაწერილი არაფერი

უცხო ენის გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების რუბრიკა

ქულა
შეფასების დონეები
1–2
მოსწავლე იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში, შეიძლება ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსვლელობას, გამოხატავს გაკვეთილის მიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულ დამოკიდებულებას, არ არის ორგანიზებული
3–4
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათად იჩენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება, არ არის ორგანიზებული.
5–6
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, აქვს ცოდნის ზედაპირული დონე, ცდილობს იყოს მოჩვენებითი აქტიური, მაგრამ  მისი აქტიურობა არ პასუხობს გაკვეთილის თემას
7–8
მოსწავლე აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესად ამჟღავნებს წინასწარ მომზადებულობას, პატივს სცემს სხვის აზრსა და მუშაობას, დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსა თუ ჯგუფურ მუშაობაში, თუმცა ვერ ამჟღავნებს მაქსიმალურ პროდუქტიულობას პერიოდული ჩავარდნების გამო.
9–10
მოსწავლე მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში. დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში დისკუსიისა თუ პრობლემის გადაჭრის დროს, ეხმარებს და პატივს სცემს სხვებს, კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას.









რუსული ენის გაკვეთილზე საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა

ინფორმაციის მოძიება
კრიტერიუმები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
არ ცდილობს ინფორმაციის მოძიებას
იყენებს მხოლოდ საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ ერთ საინფორმაციო წყაროს
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
მასალა ძალიან მწირი და გაუგებარია
მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს და ნაწილობრივ იცის შინაარსი
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს და იცის მისი შინაარსი
მასალა სრულიად შეესაბამება საკითხს და გააზრებული აქვს მისი შინაარსი
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება (ინფორმაციის წყაროების ნუსხა, ცხრილების ან დიაგრამების სახით წარმოდგენა და ა.შ)
მასალა საერთოდ არ არის ორგანიზებული
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
მასალა ნაწილობრივ არის ორგანიზებული
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
საერთოდ ვერ აკეთებს ანალიზს
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
ნაწილობრივ  იყენებს მოძიებულ მასალას
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
მაქსიმალურად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას


პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
მოსწავლის სახელი, გვარი


























საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)









კვლევების, ნაშრომის წარმოჩენის უნარი









შემოქმედებითი უნარი









პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება









თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)









საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)









თვალსაჩინოების გამოყენება









აუდიტორიასთან კონტაქტი









ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადექვატური კითხვა–პასუხები)









დროის ლიმიტის დაცვა









ჯამი










  • მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.



კვლევის  შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
მოსწავლის სახელი, გვარი


























კვლევის ძირითადი მიზანი









კვლევის ორგანიზება









შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა









ენობრივი გამართულობა









კვლევის ლოგიკური თანმიმდევრობა









ილუსტრაციების, თვალსაჩინოების გამოყენება









მოსაზრების არგუმენტებით და მაგალითებით გამყარება









დასკვნები









ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადექვატური კითხვა–პასუხები)









დროის ლიმიტის დაცვა









ჯამი










  • მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.



შემაჯამებელი დავალების შეფასება
ქულები
შეფასების დონეები შემაჯამებელი დავალებებისთვის
კომენტარები
1–2
  • ვერ ასრულებს შემაჯამებელ დავალებებს
  • აუთვისებელი დარჩა განვლილი  მასალის უმეტესობა.
  • დასახული მიზნების ნაწილი ელემენტარულ დონეზეა მიღწეული, ნაწილი მიუღწეველია

3–4
  • განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე.

5–6
  • განვლილი მასალა დამაკმაყოფილებელ დონეზეა ათვისებული;
  • განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე, ნაწილი – საშუალო დონეზე;

7–8
  • განვლილი მასალა ათვისებულია საშუალო დონეზე, დასახული მიზნები მიღწეულია საშუალო დონეზე;
  • განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია დამაკმაყოფილებელ დონეზე, ნაწილი –მაღალ დონეზე ;
  • დასახული მიზნების ერთი ნაწილი დამაკმაყოფილებელ დონეზეა მიღწეული, ნაწილი – მაღალ დონეზე.

9–10
  • განვლილი მასალის უმეტესობა ათვისებულია მაღალ დონეზე;
  • დასახული მიზნების უმეტესობა მიღწეულია მაღალ დონეზე.





შეფასების სქემა პრეზენტაციისთვის რუსულ ენაში
შედეგები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
შესავლის გაკეთება
არ აქვს გაკეთებული, ან ძალიან მწირია
ტრაფარეტული და უინტერესოა
არ არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესებისთვის
საინტერესოდ არის მოწოდებული
მოძიებული აქვს ისეთი დამატებითი მასალა, რომელიც მსმენელების ინტერესს იწვევს
თემის წარმოდგენა
ძალიან მწირი მასალაა გადმოცემული
ლოგიკა დარღვეულია  და ბუნდოვანი
ნაწილობრივ გასაგებია და განმარტებას მოითხოვს.
ლოგიკურად არის აგებული, შეინიშნება მცირე ხარვეზები
თემა ლოგიკურადაა აგებული, წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია.
საუბარი
გაუგებრად ლაპარაკობს
დაბნეულია და გაუგებრად  ლაპარაკობს
ხშირად ჩერდება, იმეორებს ერთსა და იმავეს
გამართული და გასაგებია
გამართული და გასაგებია, არ ორჭოფობს, საუბრობს დარწმუნებით
დასკვნების გაკეთება
არ არის გაკეთებული
არის მცდელობა
გაუმართავი და ულოგიკოა
ლოგიკურია, კარგად არის ჩამოყალიბებული
ლოგიკური, კარგად ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია
აუდიტორიასთან კონტაქტი
არ არის აუდიტორიასთან კონტაქტი
უჭირს აუდიტორიასთან კონტაქტი
პერიოდულად ცდილობს კონტაქტს
გრძნობს აუდიტორიის განწყობას და ამყარებს კონტაქტს
კარგად ფლობს კომუნიკაციის უნარს
თვალსაჩინოების გამოყენება
არ იყენებს თვალსაჩინოებას
იყენებს მწირად ან  შეუსაბამოდ
იყენებს მწირად ან შეუსაბამოდ
იყენებს თვალსაჩინოებებს (დიაგრამებს ,ცხრილებს) შესაბამისად
იყენებს თანამედროვე ტექნოლოგიებს პრეზენტაციისათვის
აუდიტორიის კითხვებზე პასუხი
ვერ პასუხობს კითხვებს
უჭირს პასუხების გაცემა
პასუხები არ არის გამართული
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
ყველა კითხვას პასუხობს


დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
1–4
5–7
8–10
მოსმენა
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
საუბარი
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს უჭირს გაგება
ძირითადად მეტყველება გასაგებია, ზოგჯერ უყურებს მსმენელს
მეტყველებს მკაფიოდ, უყურებს მსმენელს
მონაწილეობა
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა სადისკუსიო თემის გარშემო
იჩენს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებით და აზრის გამოთქმით
კოოპერაცია
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, და იშვიათად, მაგრამ არღვევს დისკუსიის წესებს
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.
მოსაზრების არგუმენტირება
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
არავერბალური კომუნიკაცია
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით, ჟესტით, ხმით, გამომეტყველებით)
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები





რუსული ენის გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების სქემა
ფასდება შემდეგი აქტივობები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
საგაკვეთილო პროცესში აქტიურობა, მოსმენის კულტურა, მობილიზება. ეთიკური ნორმების დაცვა
პასიურია, გონებადაფანტულია, არ უსმენს მოსაუბრეს,  არ იცავს ეთიკურ ნორმებს
პასიურია, გონებადაფანტულია, არ უსმენს მოსაუბრეს,  არ იცავს ეთიკურ ნორმებს
გაკვეთილზე ნაწილობრივაა ჩართული, უჭირს ყურადღების კონცენტრირება, იშვიათად უსმენს მოსაუბრეს,ვერ იცავს ეთიკურ ნორმებს.
გაკვეთილზე აქტიურია, მატ–ნაკლებად მობილიზებული, კონცენტრირებული, უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს
მაქსიმალურად ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში, მობილიზებული, კონცენტრირებული, გულისყურითუსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს
წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების ან ინფორმაციის შეჯამების უნარი, ჯგუფში მუშაობა, თანამშრომლობა
ვერ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში არ შეაქვს წვლილი,არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
ვერ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში პასიურია,არ თანამშრომლობს  ჯგუფის წევრებთან
ნაწილობრივ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში ხანდახან შეაქვს წვლილი, თანამშრომლობს ჯგუფის  წევრებთან
ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში ჩაბმულია, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
კარგად ახერხებს შეაჯამოს, გაანალიზოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში შეაქვს მნიშვნელოვანი წვლილი, თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან, არის გამოხატული ლიდერი
დისკუსიაში მონაწილეობა. კითხვების დასმა და შეკითხვებზე პასუხი. კამათის წესების დაცვა
არ მონაწილეობს დისკუსიაში, ვერ პასუხობს კითხვებს.არ იცავს კამათის წესებს.
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები არამიზნობრივი და უშინაარსოა,ვერ იცავს კამათის წესებს.
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები ზოგჯერ არამიზნობრივი და უშინაარსოა,ვერ იცავს კამათის წესებს.
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები მიზნობრივი და შინაარსიანია. პასუხობს კითხვებს დასაბუთებულად. იცავს კამათის წესებს.
აქტიურად მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები ღრმა, მიზნობრივი და შინაარსიანია. პასუხები გამოირჩევა კონკრეტულობით. ყოველთვის იცავს კამათის წესებს.
საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა ფაქტებზე და არგუმენტებზე დაყრდნობით. საკითხის კონკრეტულობა
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს ფაქტებით და არგუმენტებით. საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია
უჭირს საკუთარი მოსაზრების გამყარება ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია.
ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას მწირი  ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია.
ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას  ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას კონკრეტულია.
კარგად ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას არამხოლოდ ფაქტებითა და არგუმენტებით, არამედ პარალელებითა და ანალიზით. საკითხის დასმისას კონკრეტულია












ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

  ყველა მონაწილეობს დავალების შესრულებაში 
  1 
 ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
  1 
 ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ საუბრობენ
  1
 ჯგუფის წევრები ართმევენ თავს დავალების შესრულებას
  1
 ჯგუფის წევრები პასუხობენ შეკითხვებზე
  1
 პრეზენტაციის დროს ავლენენ შემოქმედებითობას
  1
 ქმნიან და იყენებენ საჭირო რესურსებს
  1
 ჯგუფის წევრები ითვალისწინებენ სხვების გამოცდილებას
  1
 არიან კორექტულები სხვა ჯგუფის წარმომადგენლებთან მიმართებაში
  1
 იცავენ დროის ლიმიტს
  1
ჯამი 
  
შენიშვნები









საშინაო დავალების შეფასება უცხო ენაში

შეფასების კრიტერიუმები
2-5
6–8
9-10
მოსწავლე იგებს  სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
 მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
 მოსწავლე ახერხებს სავარჯიშოს ინსტრუქციების გაგებას.  
მოსწავლე სრულად იგებს და მიყვება სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.  
მოსწავლე იგებს თხრობით /ფაქტობრივი მასალის შემცველ ტექსტს   
მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
 მოსწავლე  იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს
 მოსწავლე სრულად იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს
მოსწავლე დამოუკიდებლად მართავს სასწავლო საქმიანობას/ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან.
 მოსწავლე ვერ მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან
  მოსწავლე ცდილობს დამოუკიდებლად მართოს  სასწავლო საქმიანობა, არ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან.  
მოსწავლე მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/  თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.  

1 comment: